Zoeken in deze blog

maandag 22 juli 2013

Mojito à la Liesbeth

Vandaag wees de thermometer zo maar even 35° graden aan op mijn terras! Ik dacht dat ik in een droom verzonken was en me op een exotisch strand bevond, maar nee hoor, ik zat gewoon in Opwijk!
Dus dacht ik bij mezelf, laten we het nog wat exotischer maken en het is opnieuw COCKTAILTIMMMMMMEEE!


Deze keer is het een variant op een mojito, maar dan iets zomerser... met framboosjes!

Ingrediënten (voor 1 glas):

- 4 cl bruine/witte rum
- 1 theelepel rietsuiker
- 1cl rietsuikersiroop
- enkele takjes munt
- 2 cl limoensap
- sprite (of bruiswater als je het niet te zoet wil)
- 5 frambozen
- 1/2 limoen
- crushed ice





Bereidingswijze:

Starten doen we met het kneuzen van de munt zodat de aroma's goed vrij komen. Hiervoor nemen we enkele muntblaadjes/takjes en 1 theelepel rietsuiker. Met behulp van een muddler kneuzen we de suiker in de blaadjes (op een zachte manier).

Vervolgens kneuzen we ook 2 frambozen in het glas zodat het sap goed zichtbaar wordt.

Daarna voegen we de rum, de rietsuikersiroop en het limoensap bij de munt en frambozen.

Voeg ook nog 2 partjes limoen toe in het glas.

Tenslotte vullen we het glas helemaal met crushed ice en voegen we sprite of bruiswater toe.

Als versiering snijden we een framboos middendoor en zetten deze op de rand van het glas. Voeg ook nog 2 frambozen toe in het glas.

Afwerken doen we met een rietje en een roerstokje!

Cheers!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

volrecepten.nl

Topblogs